Proč je v expert byznysu důležité mít strategický plán

Pamatujete si, jak jste se pustili do akce na začátku svého online podnikání?

Možná to bylo s obrovským nadšením a touhou po úspěchu.

Založili jste si profily na sociálních sítích, pustili jste se do tvorby webu, možná jste napsali první e-book nebo natočili krátký online kurz.

Pak jste se pravděpodobně pustili do prodeje, nebo do sbírání kontaktů za stažení magnetu zdarma…

Měli jste hodně energie, téměř jste nemuseli spát. Velmi vás to bavilo a naplňovalo.

Ale…

Ale časem nadšení opadlo.

Výsledky nebyly takové, jaké jste si představovali.

A možná jste si řekli: “Chtělo by to nějakou chytrou techniku, jak prodávat…”

Koupili jste si online kurz (nebo i několik dalších), jak správně dělat marketing a prodej.

Udělali jste změny a fungovalo to! Prodeje násobně stouply a to vám vlilo novou energii do žil. Jste zpět a už se můžete pochlubit, že vaše online podnikání vydělává.

Ale…

Ale pořád je to dřina.

Děláte jednu prodejní kampaň za druhou, abyste vydělali alespoň tolik, co poprvé. Nemáte dostatek volného času pro rodinu a už vůbec ne sami pro sebe…

Takhle jste si svobodné online podnikání nepředstavovali.

ZAPOMNĚLI JSTE NA PLÁN

Vaše nadšení a energie do akce je skvělá. Je dobře, že neotálíte a jdete vstříc svým snům. To hodně lidem chybí. Jenom mluví, ale ve výsledku neudělají nic pro změnu.

Už jste však sami přišli na to, že takhle to dlouho neudržíte.

Bez skvělého strategického plánu váš byznys neporoste. Anebo ano… Ale na úkor vašeho času, energie i peněz. Nebude to efektivní. Vyčerpá vás to a i tak výsledek nebude nejlepší, jaký by mohl být.

Problém je, že nevidíte kam jdete…

Vidíte jen od jedné kampaně ke druhé. Je to jako kdybyste byli v lese a postupovali od jednoho stromu ke druhému. Ale jakým směrem vlastně jedete? Je potřeba se zastavovat u každého stromu?

Když vám chybí jasný strategický plán, neumíte rozlišit, který krok je důležitý a který ne. Nebo i který je pro váš byznys dokonce destruktivní.

JAK VYPADÁ SKVĚLÝ STRATEGICKÝ PLÁN?

ZAČNĚTE SE SVOU DLOUHODOBOU VIZÍ

• Je potřeba, abyste šli za svou vizí. Osobní i společenskou. Sněte o ušlechtilých a odvážných věcech. Sněte o tom, jak chcete prospět lidem ve vašem oboru podnikání.
• Třeba oblast výchovy dětí… Vaše vize může být definována: “Měním pohled rodičů na výchovu dětí, aby k nim přistupovali jako k rovnocenným asvobodným bytostem.”
• Když budete mít nekonečnou až neuskutečnitelnou vizi, vaše podnikání bude nekonečné, bude pořád růst a pomáhat více a více lidem.

5 AŽ 7LETÁ VIZE / CÍL

• Zamyslete se, kam až se můžete dostat za 5 nebo 7 let. Nepodceňujte se. My lidé častokrát podceňujeme a neumíme odhadnou, co jsme schopni stihnout během několika let. A naopak často přeceňujeme naše schopnosti na úrovni dnů a týdnů. Pak jsme zahlceni úkolama a nestíháme…
• Váš cíl může vypadat třeba: “Do 5 let budu mít 5 tisíc spokojených zákazníků a budu uznávaný expert známí v celé České republice.”

CÍL NA JEDEN ROK

• Co musíte udělat během následujícího roku, abyste splnili svůj 5letý cíl? Co je ta klíčová JEDNA VĚC, kterou když uděláte, posune vás k cíli víc než cokoliv jiného?
• Vaše priorita na nejbližší rok může být: “Pomoct zlepšit život 100 lidem vrámci mé profese, propojit se s doposud nejznámějším expertem v ČR ajednou vystupovat vtelevizi, abych se víc zviditelnil.”(Mimochodem, doporučuju přečíst knihu “Jediná věc” od Gery W. Keller a Jay Papasan.)

90-DENNÍ STRATEGICKÝ PLÁN

• Analyzujte, kde jste teď, to je Bod A (viz obrázek níže). Určete si Bod B – kam se musíte dostat za 90 dní, abyste pořád následovali svůj roční cíl, 5letý cíl a hlavně dlouhodobou vizi.
• Definujte 3 hlavní priority, které jsou klíčové pro naplnění 90-denního strategického plánu.

PO SPLNĚNÍ 90-DENNÍHO PLÁNU SI URČETE DALŠÍ

• Proč 90 dní? Protože je to časové období tak akorát. Je to dostatečně dlouhá doba na to, abyste se udrželi v nadhledu. Je to zároveň výzva. Už to není malý cíl. Ale je to i dostatečně krátká doba, abyste mohli realisticky předvídat, co stihnete uskutečnit.

KDYŽ MÁTE SVŮJ 90-DENNÍ STRATEGICKÝ PLÁN…

… Je potřeba se ho držet.

Uvědomte si, že vaše vize a cíle jsou důležitější než prostředky a další detaily. Všechny ty možnosti jako online kurzy, reklamy, sociální sítě, marketingové nástroje, weby atd. jsou jen stromy v lese. Nezapomínejte, že procházíte lesem a jdete za svou vizí.

Musíte pořád udržovat nadhled, abyste se v lese neztratili…

K tomu vám může být nápomocný váš Patron, který les zná. Naviguje vás, kudy máte kráčet, na co se zaměřit a co udělat pro váš úspěch právě TEĎ.

Pokud chcete postupovat s jistotou vpřed a pokud se nechcete ztratit v lese, zvažte spolupráci s jedním z našich Patronů. Všechno začíná na této stránce, kde si můžete rezerovat kvalifikační call, kde společně s jedním z Patronů projdete z nadhledu vaše podnikání a vymyslíte spolu nejlepší možné řešení, které vás dovede k vytouženým cílům a svobodě.

Komentáře